Koordynator ds. dostępności: Agnieszka Skorzycka email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pobierz deklarację dostępności >>> POBIERZ
Pobierz raport o stanie zapewnienia dostępności dla podmiotu publicznego na dzień 1.01.2021r. >>> POBIERZ
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Zawadzkiem
Wstęp do deklaracji
Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Zawadzkiem zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów(Dz.U. 2019 poz.848). Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zspzawadzkie.pl oraz zspzawadzkie.bip.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 2017-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-13
Data aktualizacji: 2022-03-04
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Pełna nazwa: Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Zawadzkiem
Adres do korespondencji ul. Krótka 1
47-120 Zawadzkie
Adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona internetowa www.zspzawadzkie.pl zspzawadzkie.bip.gov.pl
STATUT ZGODNOŚCI:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• teksty zamieszczone na stronie nie zawsze są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (format tekstu, wielkość liter, kontrast),
• brak wyraźnego wizualnego fokusa w aktywnych elementach, takich jak odnośniki, banery czy pola formularza,
• odnośniki mogą otwierać się w nowym oknie (załączniki, dokumenty szkolne) lub zakładce przeglądarki bez ostrzeżenia,
• brak zastosowanego usprawnienia w postaci „skip links”, czyli możliwości przejścia bezpośrednio do treści pojedynczej strony,
• brak odpowiedniego stosunku jasności tekstu do tła oraz nieodpowiedni kontrast kolorystyczny wszystkich elementów przekazujących treść,
• brak możliwości zmiany kontrastu strony,
• brak możliwości powiększenia wielkości liter na stronie,
• brak zaimplementowanego mechanizmu elektronicznego lektora na stronach.
• brak tekstów alternatywnych dla zastosowanych grafik.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
• na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
• strona internetowa ma spójną strukturę
• zrezygnowano z animacji, „pływających tekstów”
• zastosowano spójną, przejrzystą nawigację na stronie w oparciu o przejrzyste menu
• podstrony zbudowane są w oparciu o nagłówki H1-H6
Data sporządzenia deklaracji:
Oświadczenie sporządzono dnia : 2020-11-13
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W Przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Z osobami odpowiedzialnymi można się skontaktować pod adresem poczty Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Procedura wnioskowo-skargowa:
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
1. Informacje dla osób z niepełnosprawnościami niezbędne do wejścia i wjazdu na Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Zawadzkiem:
• Opis dostępności wejścia do budynku:
Szkoła posiada 2 wejścia do budynku, jedno boczne od strony dziedzińca szkoły (przy sali gimnastycznej) oraz wejście główne od ul. Krótkiej przy tym wejściu zamontowano poręcze. Obydwa wejścia posiadają schody i nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.
• Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
W szkole istnieją 3 kondygnacje: parter, pierwsze piętro oraz piwnica, do której prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych
• Osobom ze szczególnymi potrzebami są zapewnione możliwości ewakuacji (oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji).
2. Opis dostosowań, na przykład parking, ORLIK:
• Od strony ul. Krótkiej znajdują się 2 wjazdy na parkingi, które umożliwią podjazd osobom na wózkach inwalidzkich pod same drzwi prowadzące do głównego wejścia szkoły oraz do wejścia bocznego.
• Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablice informacyjne).
• Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób głosowy (pracownik szkoły: woźna, pracownik administracyjny dostępnym pod numerem telefonu 774616430).
3. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
• Parking posiada 2 miejsca wyznaczone dla osób niepełnosprawnych
4. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
• Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Art. 20a ust.1-6) osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej.
Warunkiem wejścia na teren budynku ZSP z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w: uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia na teren kompleksu z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA:
1. W budynku ZSP nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.
Ze względu na konstrukcję budynku szkoła nie może zapewnić dostępności architektonicznych oraz komunikacyjnych.
Alternatywnym dostępem jest obsługa (po wcześniejszym umówieniu telefonicznym) petenta przed wejściem do budynku szkoły.